Du har väl inte missat Tofta GIF - Klubbshop
Tofta GIF
Gymnastik - Innebandy - Fotboll

I rubrikerna ovan hittar du mer info...

Tofta IF bildades år 1937 med huvudinriktning att bilda ett fotbollslag.

Tofta Gymnastikförening, som bildades 1935, beslöt 1946 att gå samman med Tofta IF och bildade då föreningen Tofta GIF.

År 1967 togs den nuvarande hemmaplanen Lindvallen i bruk, med två fullstora fotbollsplaner, en tennisbana (som 2007 revs till förmån för en mindre fotbollsplan) samt en ishockeyrink.

Detta år startades även föreningens första damlag i fotboll.

2007 startades en innebandysektion i föreningen.

Sedan millennieskiftet har föreningen växt med stora steg. Främst är det ungdomslagen i fotboll som växer, och har kommunens största ungdomsverksamhet samt är en av Hallands största föreningar utanför tätort

Andra verksamheter som under åren förekommit i föreningens regi inkluderar brottning, ishockey och rinkbandy.

Våra sponsorer